Forretningsbetingelser
1. Indledning
1.1. Disse forretningsbetingelser gælder for alle ydelser leveret af Vision+ ApS (CVR-nr. 33146361) til Kunden. Ydelserne specificeres i et aftalebrev med eventuelle bilag (herefter “Aftalen”).
1.2. Hvis der opstår uoverensstemmelser mellem Aftalebrevet og disse betingelser, gælder vilkårene i Aftalebrevet.
1.3. Kundens egne vilkår i ordrer, accept mv. er kun gældende, hvis Virksomheden skriftligt accepterer dem.
2. Kundens forpligtelser
2.1. Kunden skal stille nødvendige oplysninger og assistance til rådighed for Virksomheden og er ansvarlig for, at disse oplysninger er korrekte og fuldstændige.
2.2. Kunden skal hurtigst muligt forsyne Virksomheden med relevante informationer og give adgang til nødvendige dokumenter.
2.3. Kunden skal informere Virksomheden om eventuelle relevante ændringer eller problemstillinger, der kan påvirke opgavens udførelse.
2.4. Ved opgaveudførelse på Kundens adresse skal Kunden sikre, at nødvendigt udstyr og tilladelser er tilgængelige og lovlige.
3. Ydelser og levering
3.1. Virksomheden tilbyder rådgivning, projektering, konstruktion, beregninger, tilsyn og andre ingeniørfaglige ydelser i henhold til Aftalen.
3.2. Alle ydelser leveres i overensstemmelse med gældende lovgivning, branchekutymer og relevante tekniske standarder.
4. Honorar
4.1. Honoraret fremgår af Aftalebrevet. Hvis ingen specifik aftale er lavet, beregnes honoraret ud fra medgået tid og standard timesatser.
4.2. Hvis opgaven udvides eller forhold uden for Virksomhedens kontrol medfører ekstra tidsforbrug, kan der opkræves yderligere honorar.
4.3. Virksomheden kan fakturere for omkostninger som transport, ophold, materialer mv. i forbindelse med Aftalen.
4.4. Eventuelt arbejde for at opfylde lovgivning eller myndighedskrav faktureres efter standard timesatser.
4.5. Fakturering sker løbende medmindre andet er aftalt. Betalingsbetingelser er netto kontant inden 8 dage fra fakturaens dato. Ved forsinkelse påløber rente på 1,5 % pr. måned.
5. Fortrolighed
5.1. Begge parter er forpligtet til at holde alle fortrolige oplysninger hemmelige, medmindre lovgivning kræver videregivelse.
5.2. Medarbejdere hos Virksomheden er også underlagt tavshedspligt.
5.3. Virksomheden kan bruge Kundens navn og logo til markedsføring, medmindre Kunden udtrykkeligt forbyder dette.
6. Digital kommunikation og data
6.1. Begge parter accepterer brugen af digital kommunikation og påtager sig ansvaret for at beskytte egne systemer.
6.2. Virksomheden er ikke ansvarlig for tab, forsinkelse eller skade forårsaget af digital kommunikation.
7. Rettigheder
7.1. Kunden får brugsret til ydelserne efter fuld betaling. Virksomheden bevarer ejendomsretterne til immaterielle rettigheder, metoder og materialer.
7.2. Kunden må ikke videregive ydelserne til tredjepart uden skriftligt samtykke fra Virksomheden.
7.3. Hvis ydelsen bruges til et andet formål end det aftalte, påtager Virksomheden sig ikke ansvar.
8. Ansvar og ansvarsbegrænsninger
8.1. Virksomheden er ansvarlig for ydelsen i henhold til dansk ret, men fraskriver sig ansvar for indirekte tab som driftstab, datatab mv.
8.2. Virksomheden er ikke ansvarlig for tab forårsaget af forkert eller mangelfuld information fra Kunden.
8.3. Virksomheden er ikke ansvarlig for forsinket opfyldelse af aftalen, hvis det skyldes forhold uden for Virksomhedens kontrol.
9. Ophør
9.1. Aftalen kan opsiges skriftligt af begge parter. Ved opsigelse før Aftalens udløb, er Virksomheden berettiget til at fakturere for udført arbejde.
9.2. Aftalen ophører, når ydelsen er leveret, medmindre andet er aftalt.
10. Lovvalg og værneting
10.1. Eventuelle tvister mellem parterne skal først forsøges løst gennem dialog. Hvis dette ikke lykkes, skal tvisten afgøres ved mediation, og herefter ved retten i Virksomhedens hjemsted.